Historia marki Crush Grind

Ken Muff Lassen, założyciel marki Crush Grind, stawał przed sklepem z przyprawami i wołał do klientów: Czy ktoś z Was ma źle działający młynek? Podejdźcie, proszę. Czy ktoś się znalazł? Zawsze!
Takie były początki jednej ze znanych duńskich marek młynków do przypraw. O tym, od czego zaczęła się jej historia i jak brand ma się teraz opowiadamy w poniższym artykule.

Od pracy w Ikea do własnego biznesu

Wspomniany już założyciel Crush Grind – Ken Muff Lassen – pracował w marce Ikea na kierowniczym stanowisku. Zauważył jednak, że ma coraz mniejszy kontakt z produktami i procesem ich powstawania, na czym mu bardzo zależało. Chciał wrócić do tworzenia przedmiotów i doskonalenia ich na każdym etapie produkcji.

Postanowił więc porzucić międzynarodowego giganta i skupić się na rozwoju własnego biznesu.

Ken Muff Lassen miał pomysł, ale wcale nie chciał wynaleźć przełomowego, nowego przedmiotu. Chciał ulepszyć dobrze znany już produkt powszechnego użytku.

 

Rozwiązanie na problem mielenia soli

Wybór padł na młynek do przypraw. Ken Muff Lassen zbadał dokładnie model, który posiadał w domu i odkrył, że jest on wyposażony w ceramiczny mechanizm mielący.

Były to żarna niespotykane w latach 90. XX w – ówczesne młynki miały metalowe, plastikowe lub nylonowe mechanizmy. Wiązały się z nimi dwa problemy – po pierwsze żarna te po pewnym czasie się zużywały, a po drugie nie były w stanie rozkruszyć niektórych przypraw, choćby “prozaicznej” soli. Dodatkowo, młynki te były problematyczne w napełnianiu.

Ceramiczny mechanizm mielący poradził sobie nie tylko z solą, ale też z m.in. kminkiem, koprem włoskim, kardamonem czy nasionami gorczycy.

I oto stał się Crush Grind!

Zachęcony wynikami własnych eksperymentów Ken Muff Lassen rozpoczął poszukiwania producenta ceramiki, który wykonałby autorski mechanizm do jego młynków. Po roku trafił do Japonii, gdzie (po kolejnym dłuższym okresie testów) powstał ceramiczny mechanizm mielący znany później jako Crush Grind.

Teraz wystarczyło tylko zwrócić się do producentów młynków, aby chcieli zastosować w swoich produktach element Kena Muff Lassena…

Pierwszym pozyskanym partnerem zostało Tupperware, które bezlitośnie testowało ceramiczny mechanizm – podczas testów zmielił on 50 kilogramów soli i tyle samo pieprzu!

Kolejnym partnerem stał się WMF – właściciel Crush Grind poprosił dyrektorów tej marki o zakup 200 młynków i przekazanie ich do testów… swoim żonom. Panie dyrektorowe potwierdziły, że są są to najlepsze urządzenia, jakie użytkowały co sprawiło, że WMF stał się partnerem Crush Grind.

Obecnie ceramiczny mechanizm Kena Muff Lassena można znaleźć w ponad 50 milionach młynków na całym świecie!

 

Pieprz, sól, kawa itd.

Po sukcesie młynków do przypraw przyszedł czas na mechanizmy mielące ziarna kawy, które również zdobyły uznanie. Tego typu ceramiczne żarna wpływają na zachowanie olejków eterycznych, co sprawia, że zaparzona kawa jest bardziej aromatyczna.

Obecnie marka Crush Grind w swojej ofercie posiada kilka rodzajów młynków do przypraw – wykonanych z drewna, stalowych oraz z nowoczesnych materiałów m.in. biokompozutu celulozowego (seria Billund). Każdy z nich wyposażony jest w opatentowany w latach 90. XX w. ceramiczny mechanizm mielący.

W asortymencie Crush Grind można znaleźć również dodatki, takie jak wielofunkcyjne organizery kuchenno-jadalniane Bassel, podstawki pod młynki (wykonane z ceramiki oraz kamienia) czy drewniane deski do krojenia i serwowania.

Z marką współpracują również znani projektanci m.in. Simon Nygaard, Kristian Laegdsgaard, Sam Murley, Jakob Herold czy Henrik Casper.

Szkło ma znaczenie!

Szkło ma znaczenie!

Jakie kieliszki do czego? Rynek dóbr konsumenckich XXI wieku daje ogromne możliwości: nie ma...