Pierwszy kwartał roku, mimo że dla wielu branż jest bezpośrednim okresem po najbardziej gorącym sezonie świątecznym, również obfituje w okazje sprzedażowe. Są to min. walentynki, Dzień Kobiet czy Tłusty Czwartek. Warto przygotować się również na zbliżające się święta wielkanocne (w 2022 roku w kwietniu). Zapraszamy do lektury artykułu, w którym podpowiadamy, co sprzedawać w pierwszym kwartale roku.

1. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Nowości na 2022 rok

Światowi producenci przygotowują oferty na kolejne sezony, a początek roku jest doskonałą okazją, aby przedstawić te nowości w swoich sklepach.
Wśród propozycji marek, które znajdują się w dystrybucji B3 polecamy szczególnie:

• naczynia Fusiontec Compact – kolejną serię dobrze znanych garnków i patelni z materiału Fusiontec. Charakteryzują się one również możliwością wkładania jeden w drugi. Nowością są naczynia w kolorze czerwonym (np. 0515725290),
• limitowana kolekcja Sage Joseph Joseph – seria najpopularniejszych produktów marki utrzymana w kolorach zieleni (pisaliśmy o niej w osobnym artykule),
• lunchboxy Bento Original Bella Vita (11124074) oraz Jungle Natural (11124075) – nowe wzory dobrze znanych pojemników na lunch zaprojektowane na zbliżające się walentynki,
• lunchbagi termiczne Daily Graphic Ginkgo (65384016) oraz Graphic Zebra (65384068) – wykonane z innowacyjnego materiału łączącego celulozę z bawełną. Izolują do 2 h.

2. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Kubki i butelki termiczne

Mamy zimę, więc klienci chętnie szukają kubków oraz butelek termicznych, w których mogliby zabrać gorące napoje do pracy czy na wyjazdy np. na ferie.

Do oferty na pierwszy kwartał roku warto więc wprowadzić m.in. kubki termiczne WMF Impulse (np. 0690737270), które izolują temperaturę napoju przez dłuższy czas. Wersje stalowe utrzymują ciepło do 6 h, a chłód do 12 h, modele z tworzywa sztucznego izolują do 2 h.

Kolejną propozycją są szczelne kubki termiczne marki Black Blum (np. TC-SS003) wykonane ze stali nierdzewnej utrzymujące temperaturę napojów do 5 h.

Termoizolacyjne naczynia w swojej ofercie posiada także Monbento – więcej o tych produktach pisaliśmy w naszym artykule.

    3. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Prezenty na walentynki

    Pierwszym większym świętem od początku roku są walentynki. 14 luty jest doskonałą okazją na przygotowanie oferty walentynkowej dla swoich klientów. Może ona obejmować produkty w kształcie serca lub z napisami typu I love you, a także prezenty walentynkowe dla niej i dla niego.

    Jako upominki polecamy poniższe produkty:
    • wspomnianą już wcześniej walentynkową kolekcję limitowaną Monbento (lunchboxy Bella Vita i Jungle Natural),
    • pojemniki na kosmetyki Viva Joseph Joseph, o których napisaliśmy osobny artykuł,
    świece i dyfuzory zapachowe Cereria Molla w nowych zapachach: Menthe and Basilic, Grapefruit and Bay czy Fig and Citrus (np. CM-7781),
    akcesoria do biżuterii Umbra – ciekawym przykładem jest np. ruchoma szkatułka Moona (1014748-048) z 3 obrotowymi (360 st.) szufladami,
    • produkty do wina np. korkociąg BarStar Joseph Joseph (20173) wyposażony w nożyk do folii i otwieracz do butelek.

    4. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Produkty na Ostatki i Tłusty Czwartek

    W lutym tradycyjnie kończy się okres karnawału, dlatego warto wykorzystać Ostatki i Tłusty Czwartek do podkręcenia sprzedaży w pierwszym kwartale.

    Przygotowaliśmy 2 propozycje produktów na wspomniane okazje:
    kieliszki kryształowe Bohemia (np. 9319J10093K55300) – wykonane ze szkła z dodatkiem tlenku ołowiu pięknie błyszczą i mienią się w świetle,
    wkład do opiekacza Lono WMF (415920011), który pozwala przygotować 5 okrągłych donutów bez smażenia ich w głębokim tłuszczu!

    5. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Prezenty na Dzień Kobiet i na Dzień Mężczyzn

    Poszukiwania prezentów na Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn zaczynają się już od połowy lutego. Ten okres jest świetną okazją, aby podpowiedzieć, co kupić swojej żonie/mamie/siostrze lub chłopakowi czy tacie.

    Niezwykle popularne propozycje prezentowe od marki Umbra to oczywiście wszelkie akcesoria na biżuterię (opisaliśmy je tutaj), ale również ramki na zdjęcia (np. ażurowa Prisma – 313018-880 czy ramka w kształcie ludzika Wood 1015612-045).

    Panie ucieszą się z sojowej świecy zapachowej marki Cereria Molla np. z kolekcji Santiago (CM-5500), która jest wegańska i nieszkodliwa dla zdrowia.

    Dla Panów mamy sportowe butelki na wodę z serii Waterkant WMF (np. 0950567390) wykonane z super wytrzymałego tritanu lub lekkiego szkła borokrzemowego.

    Prezentem dla niego może być luksusowy shaker do drinków Stile Mepra (200462) zaprojektowany przez włoski dom Pininfarina (twórcę m.in. limitowanych wersji samochodów Ferrari).
    Dobrym wyborem na męski upominek jest też ekspres do kawy np. Lumero (412330011) z dzbankiem termicznym, timerem oraz zegarem.

      6. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Produkty na wiosnę, produkty ekologiczne

      Na koniec pierwszego kwartału roku przypada pierwszy dzień wiosny, który warto wykorzystać do różnych akcji marketingowych.

      Klientów można zachęcić np. do wiosennych porządków z produktami marki Joseph Joseph z serii Clean & Organization. Wśród nich na uwagę zasługują bardzo popularne organizery do szuflad (nie tylko kuchennych) DrawerStore (np. 85170), które świetnie porządkują akcesoria kuchenne lub biurowe.
      Warto też zadbać o ład w szafkach kuchennych – pomogą w tym półki z kolekcji CupboardStore (np. 85145).

      Wiosną wiele osób czuje potrzebę zdrowszego odżywiania, dlatego wśród produktów na tę porę roku świetnie sprawdzą się obieraczki do warzyw Kyocera (np. CP-10-NBK). Dostępne są one w wariantach pionowym lub poziomym, a każda z nich ma bardzo ostre i precyzyjne ostrze z cyrkonu.

      Zdrowy styl życia to również rezygnacja z jednorazowych pojemników i butelek z plastiku. Warto zainteresować klientów ekologicznymi alternatywami:
      wielorazowymi butelkami szklanymi z kolekcji Pure Typhoon z motywującymi grafikami lub napisami (np. 1401.861),
      stalowymi lunchboxami Black Blum (np. BAM-BT-L016),
      • innowacyjnymi silikonowymi pojemnikami na żywność Zip Top (więcej do poczytania tutaj).

      7. Co sprzedawać w pierwszym kwartale roku? Akcesoria wielkanocne

      Ostatnią grupą produktów, którą chcielibyśmy polecić wszystkim sprzedawcom w pierwszych miesiącach roku są produkty wielkanocne. Kampanię akcesoriów na Wielkanoc można zacząć już pod koniec marca – wiele osób znacznie wcześniej szuka przedmiotów z motywami typowymi dla tych świąt.

      Jakie produkty sprawdzą się na Wielkanoc?

      • Kieliszki do jajek WMF (np. 0616406040) – szerokie grono klientów nie wyobraża sobie, by tego dodatku do wielkanocnego stołu mogło zabraknąć.
      • Formy do babek, ciast i muffinków Kaiser (np. 2300621395) – wiele modeli jest nieprzywieralnych, dzięki czemu wypieki łatwo z nich wyjąć. Blachy z trwałych materiałów trudno porysować, a niektóre z nich można myć w zmywarce.
      • Doniczki na zioła Gourmet WMF (np. 0641306040) – są świetną opcją do hodowania np. rzeżuchy, która nie tylko udekoruje wielkanocny stół, ale także posłuży jako składnik sałatki czy farszu do jajek.

       

      W pierwszym kwartale roku warto postawić na prezenty na walentynki, Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn. Początek wiosny z kolei budzi zainteresowanie zdrowym stylem życia, czyli pojemnikami na samodzielnie przygotowany lunch oraz butelkami na wodę. Warte uwagi są także produkty ekologiczne – alternatywy dla jednorazówek oraz przedmioty wykonane z biosurowców.

      *

      Przeczytaj inne artykuły z tego cyklu:

      1. Co sprzedawać w drugim kwartale roku?

      2. Co sprzedawać w trzecim kwartale roku?

      3. Co sprzedawać w ostatnim kwartale roku?

        Noże ceramiczne Kyocera

        Noże ceramiczne Kyocera

        Porównanie dostępnych kolekcji Noże ceramiczne są coraz chętniej wybieranymi narzędziamy do pracy...

        Kolekcja Monbento Outdoor

        Kolekcja Monbento Outdoor

        Seria Monbento Outdoor została stworzona dla wszystkich fanów spędzania czasu na świeżym...

        The winner is…

        The winner is…

        Międzynarodowe nagrody dla marki Umbra Dobrymi produktami warto się chwalić, dlatego chcemy...